4/28/2011

Time for this?









It has been really humid in a city and love it and hate it. I am not sure if I appreciate this climate, but big NO! to frigit cold weather no more.

If this contiues, you better prepare to ride some bike and cruising city with river breeze! Central park would be nice, hudson river side also would be nice, but difinately not inside manhatthan to really enjoy riding like these bikes.

They are simple, and cool and very your style ride.

Mr. Francesco Bertelli has done such good things for New Yorker for this coming Spring/Summer time. His company, BERTELLI NEW YORK CITY will assembled by hand with unique parts that he finds brand new or very new old from flea market, old bikeshops, collectors and he has nice network of suppliers! And ofcourse, he will finished and fine-tuned by himself.

I have checked his stocks and they are all sold out.

Come on Mr. Bertelli! You need to assemble more and assemble very quickly!!

Let's enjoy this weather !!


日本ほど数はないが、ニューヨークも多くの自転車を目にする。特にこれからの季節は、セントラルパークや、ハドソン川沿いなどを思いっきりクルーズする人達で溢れる。流石に、自転車で買い物に行く人は、この街にいないんだなー。ニューヨーカーにとっての自転車とは、かなりエクササイズ的な要素が多いと思う。ブルックリンなどの場合は分からないが、マンハッタンでは、かなりの人口が、スポーツライクで乗っている人が多い。日本だと、ちょっとそこまでのコンビ二まで自転車!などとかなり身近な存在だが、こちらは、先ず歩くことから始める。

やっと極寒の季節を終え、先週あたりから、かなり湿気の多い日が続いているニューヨーク。そろそろストーレジから、マイバイクを出す頃かな?

この時期になると、やたらと新しい自転車を探すクセがある。特に自転車が好きな訳でないが、何でも格好いいのがベターに決まっている理由からだ。今乗っている物は、8年ほど前に購入したSpecializedのROAD/CITY両方OKな、BAR HANDLEのシルバーボディー。常に乗っていないが、結構気に入っている。乗り換える予定は全くないが、先述したとおり、リサーチをした。いきなり見つけた、今年の星!ニューヨーク在住のFrancesco Bertelli氏、どこかのイタリアンシェフみたいな名前だが、BERTELLI NEW YORK CITY というカスタムバイクの会社を経営している。ここでは、Francesco自身が見つけくる新品から、新しいビンテージパーツを彼流にアレンジし、販売している。

シンプルだけど、めちゃくちゃ存在感のあるバイク。パーツだけでなく、チューンアップにも、かなり気合を入れている様子で、ニュービンテージチューンアップバイクという表現がいいかな?

とっても欲しいのだけど、全て売り切れ。

夏が終わる前に、早く製作してくださいよ!!

No comments:

Post a Comment