9/02/2011

PROJECT WOOSTER





I usually do not get too excited about going to Las Vegas and not really high results from there. Especially when the PROJECT SHOW has become bigger scale, it made it really okay level from good. No offense to the brands I respect at the show. I know you guys need to do it just for business stand point, I understand. But this time PROJECT guys offered some unique presentation tie up with Mr. Nick Wooster former creative director at Bergdorf Goodman and Nieman Mercus Group.

Mr. Nick Wooster injected a little excitment into the most recent PROJECT SHOW as PROJECT WOOSTER. He picked 32 most upcoming mens brands which he wanted us to remember for our next season heavy personal shopping. He merchandised established brands like ISIA, MACKINTOSH with new collection from RATIF ADELBERG and TODD SNYDER to create an interesting mix of tailor and casual.

We are going to see some interesting direction men's style and retail is heading.


先日、ベガスに行ってきました。年に2回のカジノシティーです。正直言って、余りサプライズの少ない買付け環境ですが、PROJECT SHOW内で開催されたPROJECT WOOSTERは、良かったです。何が良かったか?やはり元BERGDORF GOODMAN, NIEMAN MERCUS GROUPのクリエイティブ・ディレクター、ニックウースター氏が推薦する今、旬の32ブランドを集めたイベントだったからです。このセレクションは、今後のアメリカメンズ市場の方向性、従って、ショップの方向性が見れた実はとても重要なプレゼンテーションでした。日本に置いて、アメリカファッションに少しでもアンテナを張られているショップの皆様には、必見ですよ!

私なりに、感じる今後の売れるもの。ベーシックでのスタイリング提案。ショップサイドの提案センス(巾)が、今後の成功を左右すると感じます。難しい?!

特に印象に残ったブランドは、最高なニットをクリエーションする、RATIF ADELBERG、と今、最高に注目を集めているTODD SNYDERかな?







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